Leadgeneratie
Als bedrijf wil je natuurlijk zo veel mogelijk klanten, maar dat is niet altijd even makkelijk.
Soms gebeurt het dat iemand jouw website bezoekt, maar niet direct jouw diensten of producten bij je afneemt.
Hoe kun je ervoor zorgen dat je bij deze potentiële klant onder de aandacht blijft zodat zij in de toekomst toch tot aankoop overgaat?
Wat is leadgeneratie?
Lead generatie is het verzamelen van gegevens van potentiële klanten zodat je (gericht) met hen kan gaan communiceren. Deze gegevens kunnen op verschillende manieren worden gegenereerd, bijvoorbeeld via een contactformulier op de website, een prijsvraag waarbij een e-mailadres achter gelaten wordt, het inschrijven voor een nieuwsbrief of wellicht een online berekentool waarmee je een offerte aan kunt vragen.
De potentiële klant vult zijn of haar e-mailadres of telefoonnummer in – in ruil voor informatie. Hiermee kan jij gerichte vervolgacties opzetten zoals het mailen van aanvullende informatie, klantspecifieke advertenties of telemarketing. Het uiteindelijke doel is om de potentiële klant een kopende klant te maken.
Voordat gegevens verzameld kunnen worden en leads kunnen worden gegenereerd is het natuurlijk van belang dat deze potentiële klanten naar jouw website toe komen. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van zoekmachine adverteren of andere vormen van inbound marketing.
Start vandaag nog met leadgeneratie
Vul onderstaand formulier in en zet vandaag de eerste stap naar extra klanten!
Je ontvangt binnen enkele minuten na het verzenden automatisch een mail met daarin extra informatie over het genereren van online leads.