Zoekmachine Adverteren
(SEA)
Hoog scoren in Google – een van de meest gehoorde digitale wensen van ondernemers en marketeers.
Er zijn verschillende manieren om jouw positie in de zoekresultaten te verbeteren, maar de snelste methode blijft tot op heden adverteren.
Het grote voordeel van adverteren in de zoekmachine is de snelheid waarmee resultaat kan worden geboekt. Als we vandaag starten met het optuigen van een advertentiecampagne, dan vinden jouw potentiële klanten je morgen al terug in de zoekresultaten.
Toch komt er nog best wat kijken bij zoekmachine adverteren…
Wat is zoekmachine adverteren?
Met zoekmachine advertenties zorg je ervoor dat jouw website bij specifieke zoekopdrachten wordt getoond. Dit heeft als voordeel dat je alleen betaalt als iemand ook daadwerkelijk op zoek is naar jouw product of dienst.
Hoe werkt het?
Vooronderzoek
Een goede advertentiecampagne start met een intakegesprek en een zoekwoordonderzoek.
Tijdens de intake vragen we je het spreekwoordelijke hemd van je lijf. We proberen zoveel mogelijk te weten te komen over de producten of diensten die je aanbiedt, maar zijn ook benieuwd naar jouw belangrijkste concurrenten.
Met deze informatie op zak kunnen we doelgericht van start met het zoekwoord onderzoek.
Het zoekwoord onderzoek geeft ons informatie over (combinaties van) zoektermen die door jouw klant veel worden gebruikt. Zo krijgen we een overzicht van:
- De gebruikte zoekwoorden
- Hoe vaak deze per maand wordt gebruikt
- Hoeveel concurrentie er op een zoekopdracht zit
- Hoeveel je (ongeveer) betaalt per klik
Je hoeft dus niet zelf te “gokken” welke zoektermen er door jouw klant worden gebruikt. Ook al heb je misschien een vermoeden, het zoekwoord onderzoek geeft je harde cijfers en brengt vaak ook nieuwe inzichten met zich mee. Onze klanten ervaren dit als zeer waardevol!
Website aanvullen
Voordat we de campagnes inrichten, is het goed om te inventariseren of jouw website antwoord geeft op de vragen van jouw klant. De resultaten van het zoekwoord onderzoek laten namelijk zien met welke vragen jouw klanten lopen – en of we nog informatie aan jouw website toe kunnen voegen.
Soms betekent dit dat we meerdere complete pagina’s aan jouw website toevoegen, zodat we doelgericht met het adverteren kunnen starten.
Leadgenerator ontwikkelen
Om ervoor te zorgen dat jouw advertentiebudget daadwerkelijk resulteert in nieuwe klanten, bekijken we op welke manier we leads kunnen genereren. Dit is een belangrijke fase die door veel aanbieders van marketingdiensten wordt overgeslagen.
Een website zonder leadgenerator resulteert zelden in nieuwe klanten of leads. De drempel om via het standaard contactformulier contact op te nemen is vaak te hoog.
Bezoekers van jouw website zijn zich vaak nog aan het oriënteren – en hebben nog geen behoefte aan een adviesgesprek. Toch is het zonde als deze anonieme bezoeker jouw website verlaat terwijl je wel voor de klik hebt betaald.
Ons zoekwoordonderzoek geeft vaak voldoende inspiratie voor een leadgenerator. Zo zien we vaak de combinatie “kosten product x“. Hier kunnen we vaak een kostencalculator voor ontwikkelen.
Of “welke product y“. Hier kunnen we een keuzehulp voor ontwikkelen.
Eenvoudigere leadgeneratoren zijn de welbekende “weggevers”. Dit zijn bijvoorbeeld informatieve brochures die men kan downloaden na het invullen van een e-mailadres.
Op deze manier helpen we jouw klant bij het maken van de juiste een keuze.. Met behulp van leadgeneratoren bouw je aan een constante stroom van warme leads. Je haalt zo het maximale uit jouw advertentiebudget.
Advertentiecampagnes maken
Nu alles staat, gaan we aan de slag met het schrijven van de advertenties. We bepalen een startbudget en bespreken welke resultaten we wensen en verwachten.
Dubbel-check of de advertentieteksten naar wens zijn. *klik* en de advertenties staan live!
150 leads per maand voor Mowrobotics Specialist
Bij het kiezen van een robot grasmaaier moet men met veel zaken rekening houden.
Om toekomstige klanten te helpen bij het maken van de juiste keuze, ontwikkelden we een online keuzehulp.
Deze tool stelt de consument een aantal vragen. Op basis van de ingevulde antwoorden stelt de keuzehulp maximaal 3 robotmaaiers voor die passen bij de situatie van de klant. Denk bijvoorbeeld aan de gazongrootte en de hellingshoek van het gazon.
Deze keuzehulp hebben we vervolgens gekoppeld aan een Google Ads (zoekmachine advertentie) campagne. Gemiddeld genereert de tool 100 tot 150 leads per maand, waarvan 5% direct tot aankoop overgaat. Daarnaast heeft de tool de mailinglijst consistent uitgebreid en zijn er verschillende grootschalige tuinprojecten uit voorgekomen.
Met behulp van deze tool alleen is de online omzet verdubbeld(!).
Wat zijn jouw kansen?
We helpen je graag op weg.
Laat ons weten welke producten of diensten je aanbiedt – en wij sturen je vrijblijvend (gratis) een overzicht toe met interessante advertentie mogelijkheden.